اصول تربیتی

ما توو این مملکت باج دادن و تقلب کردن و به روی هم نیاوردن و در کمال صلح و صفا از منافع این کارای اشتباه استفاده کردن رو از همون بچگی باد میگیریم یادمه اولین باری که تمام این موارد بالا رو در یه رویداد کوچیک و بطور همزمان یاد گرفتم روزی بود که از مدرسه داشتم برمیگشتم خونه! در اون دوران فوتبالدستی بازی کردن بدجوری مد شده بود و مام که بچه بودیم خیلی دوست داشتیم سر راهم به یه کلوپ بازیهای سرگرم کننده رفتم و حسب اتفاق یه کسی که نزدیک محل ما زندگی میکرد اونجا بود من از این آدم زیاد خوشم نمیومد ولی به روش هم نیاورده بودم اونجا وقتی سکه پنج تومنی رو که مینداختی معمولا 5تا توپ میومد که میتونستی به تعداد 5 گل باهاش بازی کنی , اون زمونا سکه پنج تومنی برای خودش ابهتی داشت و برای مام پول تقریبا زیادی حساب میشد , اونجا بود که این دوستمون چون تنها بود و نمیتونست تنهایی بازی کنه, جلو اومد و راه و رسم تقلب کردن با اون نوع از فوتبالدستی رو به من و دوستم یاد داد (اونموقع ها فوتبالدستی ها بنا به کارخونه سازنده انواعی داشتن که کمی متفاوت بودن) اینجا بود که ما دسته جمعی تقلب کردن رو یاد گرفتیم و با اینکه من زیاد ازش خوشم نمیومد ولی چون یه چیزی یادم داده بود که در اون لحظه به نفعم بود اجازه دادم که بیاد و با ما بازی کنه و اینجا بود که من باج دادن رو هم یاد گرفتم , توی مدتی که داشتیم بازی میکردیم هیچ کودوم از ما حتی اشاره ای هم نکرد که ممکنه کار ما اشتباه بوده باشه با اینکه همه مون میدونستیم که این کار اشتباهه و اینجا بود که ما به روی هم نیاوردن در کارای اشتباه رو یاد گرفتیم و از منافع این کار اشتباه بهره مند می شدیم

یادش به شر! یادش چقدر زشت! با یه اتفاق کوچیک سه چهارتا کار اشتباه یاد گرفتیم که از سر بیرون کردنشون بعدها برای من کلی زحمت داشت و گاهی حتی حس میکنم که نتونستم از سرم بیرونشون کنم , تازه معلوم نیست که از اون دوستام چن تاشون حتی تلاش کرده باشن که اینکارو بکنن؟

به هر حال باید قبول کنیم که اصول تربیتی توو کشور ما رعایت نمیشه (شاید اصلا وجود نداره) و این تقصیرش نه تنها مال ماست بلکه دولت هم سهم بزرگی درش داره , آموزش و پرورش , صدا و سیما وووووووو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد